Gouden Effies (met tussen haakjes de opdrachtgever)


  • 1984: Pal. Aanbevolen door topfokkers (Effem)
  • 1984: Het Zwitserlevengevoel (Zwitserleven)
  • 1984: Introductie van Triludan (Gist-Brocades Farmaca Nederland)
  • 1984: Prijscampagne groente en vlees (Albert Heijn)
  • 1984: Fiat. Uniek in prijs en prestatie (Fiat Auto Nederland)
  • 1985: Betere wegen? Wij willen wel! (Wynmalen & Hausmann)
  • 1985: Locoid laat lief zijn weer fijn zijn (Gist-Brocades Farmaca Nederland)
  • 1985: De goeie (Petje pitamientje c.s.) (Calvé-De Betuwe)
  • 1985: Kip. ‘t Meest veelzijdige stukje vlees (Produktschap voor Pluimvee en Eieren)
  • 1985: Drie dwaze dagen (De Bijenkorf)
  • 1986: Taksi, ‘n volwassen drankje waar je nooit te jong voor bent (Riedel Drankenindustrie)
  • 1986: Moulinex, daar heb je meer aan (Moulinex)
  • 1986: ‘s Lands grootste kruidenier ging en bleef op de kleintjes letten (Albert Heijn)
  • 1986: Jules Deelder voor Sparta (Voetbalclub Sparta)
  • 1987: Ro-Totaal campagne (Robeco Groep, Rotterdam)
  • 1987: Melk, de witte motor (Het Nederlands Zuivelbureau)
  • 1987: Sumatra cum laude (Sigarenfabriek Oud Kampen)
  • 1987: Robijn fleur en fijn (Zeepfabriek De Fenix)
  • 1988: U moet de groenten van Hak hebben (Hak Conserven)
  • 1988: Crispy chips, ze smaken zoals ze kraken (Smiths Food groep)
  • 1989: Het meest informatieve ochtendblad (Volkskrant/Perscombinatie)
  • 1989: Het Zwitserlevengevoel van … (Zwitserleven)
  • 1989: Even Apeldoorn bellen (Centraal Beheer)
  • 1989: Introductie Lätta (Van den Bergh en Jurgens)
  • 1989: Cora van Mora (Mora)
  • 1990: Bugles (Smiths Food Group)
  • 1990: Duo Penotti (hazelnootpasta) (Peeters Produkten)
  • 1990: Swift. The (new) giant Suzuki ( NIMAG)
  • 1991: Trendbox kent de Nederlander door en door (Trendbox Strategisch Marktonderzoek)
  • 1991: Haust voor een aangekleed feest (Hooimeijer)
  • 1991: Zo, nu eerst ‘n Bavaria (Bavaria)
  • 1992: Als u weet dat de kinderen dit leuk vinden…. (Eurocamp)
  • 1992: Reaal regelt ‘t allemaal (Reaal Verzekering)
  • 1992: Tok, tok, tok … McChicken: f 4,75 (McDonald’s Nederland)
  • 1993: Gran Dorado. Die moet er hoognodig even tussen uit (Gran Dorado Leisure)
  • 1993: Als je echt van de tropen wilt genieten, moet je Taksi drinken (Riedel Drankenindustrie)
  • 1994: Hallo, waar zijn we nou helemaal mee bezig? (KitKat) (Nestlé Nederland)
  • 1995: Café à la Carte. Van Nescafé (Nestlé Nederland)
  • 1995: Introductie Melkunie Calcium Plus (Campina Melkunie)
  • 1995: De Show (Intergamma)
  • 1996: Alle kinderen aan de Flippo’s (Smith Food Group)
  • 1996: Volkswagen …Wie anders? (Pon’s Automobielhandel)
  • 1997: Fruit Joy IJs (Nestlé Nederland)
  • 1997: Daewoo Taxatie Team (Daewoo)
  • 1997: De sterke werking van anti-reclame (Hans Brinker Budget Hotel)
  • 1998: Koe op motor. Introductie Milkshake (Campina Melkunie)
  • 1999: Cup-a-soup (Van den Bergh Foods)
  • 2000: Van Lupo tot en met….. (Pon’s Automobielhandel)
  • 2001: Lassie rijst, een veilig avontuur (Douwe Egberts Nederland B.V.)
  • 2002: Even Apeldoorn bellen, Rio-gangers (Centraal Beheer)
  • 2003: De laatste groeten van Ben (Ben/T-Mobile)
  • 2004: Niet toegekend
  • 2005: Happen naar Peijnenburg (Peijnenburg ontbijtkoek)
  • 2005:Interpolis. Glashelder (Interpolis)
  • 2005: Hi Campagne 2004 (Hi KPN Mobile)
  • 2005: Van achterstand naar voorsprong. Rabobank vertelt haar echte verhaal. (Rabobank Nederland)
  • 2006: Speurders.nl (De Telegraaf)
  • 2006: Tussendoortje dat altijd tussendoor kan. (Breaker)
  • 2007: Serious radio (3FM)
  • 2007: Geschikt/ongeschikt (De Koninklijke Landmacht)
  • 2007: Hamsterweken (Albert Heijn)
  • 2007: Actimel verovert de Nederlandse buik (Danone)
  • 2007: Unox blijft Unox (Unox)
  • 2008: Klene, origineel sinds 1876. De passie van toen is nog steeds heel smaakvol (Klene/Perfetti van Melle)
  • 2009: Van Sargas tot Maandag (Maandag)
  • 2009: Met Liefde Gemaakt. Echt Hema. (Hema)
  • 2010: Volkswagen Rijbewijs. (Volkswagen)
  • 2011: Robijn ‘Want wat mooi is moet mooi blijven.’ (Unilever Benelux)


Bron: Effie 10e jaar. Effectiviteit in de reclame, Nieuws Tribune en The Reader’s Digest, 1993.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *